Visar inlägg med etikett julmarknad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett julmarknad. Visa alla inlägg

onsdag 26 november 2014

-Blir det jul i år?

Spanade i Second Norway efter jul.
Är det något så brukar man se spår här vid kyrkan och stationen.
Inte ens att vrida på tomteluvan tre gånger lockade fram julen
På söndag är det första advent.
Därför gav jag mig ut på julspaning i Second Life.
Det har skapats så mycket fint och minnesvärt genom de åren jag varit i Second Life. Julmarknaden i Second Norway är mitt starkaste minne. Där fanns så mycket fint. Människor kom samman och skapade en fin gemenskap. Halmbocken utanför ambassaden var också minnesvärd. Försökte tända eld på den men det gick inte. Fick fuska med lite eld från Burn2 så det såg riktigt ut på bilden.
Luciatågen var enastående vackra. Var tärna i ett av dem, på Yadkin. Vi skulle stå på posebollar, en var. Min poseboll fick dåndimpen så jag började svaja som ett halmstrå i storm. Fick hoppa av posebollen och försöka göra som de andra. Bara det att posebollen var knallröd och syntes väl mot den vita snön. Bara att ta ett steg framåt och dölja den med klänningen.
Julen i SOHO-London påminner om julen i Göteborg
En massa lampor över gatorna och i träden och lite rimfrost.
Idag letade jag vid kyrkan och stationen i Second Norway men ingen jul i sikte. Det brukade, rätta mig om jag har fel, vara Mialinn och Loan som bossade där. Blir lite orolig när jag ser att ingen av dem har uppdaterat sina bloggar på länge.
Antar att ni fått annat att göra i livet. Men ni ska veta att ni har min 500 procentiga uppskattning för de fina minnen som ni gett oss genom åren med allt ert jul och vinterpyssel. Långens skridskobana har jag roat mig mycket på och uppskattat.
Kollade även in SOHO-London. Den julen påminner lite om västsvensk jul. En massa lampor över gatorna och i träden. Lite frost på marken.
Men även här var det mindre än förr.
-Håller Second Life på att dö sotdöden?
Sim efter sim "som alltid funnits" försvinner eller går på sparlåga.
-Är det någon som sett julen i år så hör av er!
Underbara julminnen väller fram när jag letar i arkivet.
Alla fina julkort, lucia, julmarknaden i Norge med alla fina saker i stånden,
skridskoåkning på Långens is, gemenskapen

måndag 9 december 2013

-Nu är det jul på riktigt!
Julmarknaden i Second Norway öppnar idag!

Julgransförsäljaren är redan på plats men han fryser stackarn.
-Det blir julmarknad i år med!
Ett av mina starkaste minnen från mitt första år i Second Life är just julmarknaden i Second Norway.

Det var så mycket folk där det fanns alltid någon att prata med. Så många fina saker att köpa. Eller jag var som de flesta newbies luspank men se på alla vackra julsaker bara det var en upplevelse.
Nya saker tillkom hela tiden fram till jul så jag var där många gånger.
Ahhh- varmt och gott. Värmestugan på julgatan är öppen.
Man kunde åka skridskor och kasta snöboll och krama en snögubbe. Skridskobana såg jag att det finns men inget var riktigt klart när jag var där men det brukar alltid finnas överraskningar.
Den fina julgatan med värmestugan är redan på plats och varm choklad finns det att värma händerna med. Även om man inte gillar varm choklad så är det skönt att hålla i den varma koppen.
-Släde till julmarknaden

fredag 2 december 2011

Ensam i jul?

Står inte partnerna i kö kanske det här kan funka
Inget kul? 
Kan förstå det julen är tvåsamhetens och familjens helg. 
Gjorde slut med en kille i november och firade jul som singel ett år. (Hur korkad får man vara? -Gör slut gör man efter jul, missade ju flera julklappar det året!) Familjerna samlas inte bara den egna familjen utan flera generationer.
Nu finns lösningen; Mega-Flirtbox -datingportalen för den virtuella världen. 5000 RL-singlar väntar på just dig!
När ni ändå är där kan ni passa på att kolla in julmarknaden i Munchen. Förena nytta med nöje kanske.