Visar inlägg med etikett varning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett varning. Visa alla inlägg

måndag 2 december 2013

-VARNING!
Farligt område för flygare och seglare!

Seglade förbi Americas cup pavillion och kom till det streckade området.
Sen kom jag inte längre utan satt på havets botten.
-Är  det någon stans man tror det ska gå bra att segla är ju här.
Så har man smällt på ännu en banlines med båten.
Ingen förvarning.
Plötsligt satt jag på havets botten utan båt och ett fisigt meddelande; -Du får inte vara här! var allt jag fick.

Anledningen är markägare som lägger ut banlines runt sin egendom. En del är säkert inte medvetna om att de lagt en banline utanför sin ö och långt ut i vattnet andra är fullt medvetna om detta och vill djävlas.
Kommer det en flygare och kolliderar en banline så störtar hon/han en seglare sitter på havsbotten.
Det finns en organisation som arbetar för öppna seglingsvatten; Open Sea project.
Enkla och gratis varningsmärken. Det är inte för mycket begärt att markägare
som vill vara ifred lägger ut sådana istället för att kasta ut en utan varning.
De har kiosker på de flesta seglingsklubbar där markägare kan få varningsbojar att lägga ut i vattnet; Warning banline, warning security system.
-Vi kan alla hjälpas åt, på båtklubbarna finns instruktioner och ett färdigskrivet notecard att skicka till markägaren. Notecardet innehåller även gratis varningsbojar som markägaren kan lägga ut. Jag använde landverktyget under build-menyn för att se vem som var ägare till området och skickade notecardet till henne.
Open Seas project hemsida
Slurlen till det farliga området
Open Sea Project har även en grupp inworld, facebook och twittersida


torsdag 15 december 2011

VARNING FÖR DENNE MAN

Stora stygga vargen i SL-modell?
Han kapar din ava!
Gör dig till sin slav!
Mötte precis sok Kjeller som råkat ut för Cultchief.
Plötsligt kunde sok inte styra sin ava. Cultchief tog över och tvingade sok att göra de moves som Cultchief ville. Det vikitgaste att påpeka är att sok inte var inblandad i någon RLV-lek utan bara dansade.
sok använder Phoenix viewer men ska nu försöka med Lindens viewer utan RLV.
Bara att hoppas på att det löser sig för sok. Alla måste få lov att välja själva om och när någon ska styra deras ava.
Råkar du också illa ut så anmäl "abuse" till Linden Lab finns en knapp under hjälp. Du tar en bild och fyller i uppgifterna och sen är det bara att skicka.