fredag 25 januari 2013

-Ta hand om mig Vanadis!

-Aahhh! Så skönt! Än kan jag inte sitta i trädgården eller på balkongen och
ta hand om mig men på Noweeta Grassland i Second Life går det bra
Idag tar jag en ledig dag. Inte mer än rätt. Bandy-VM börjar i Vänersborg på söndag och det finns en liten risk att jag får jobba då. Om de "stora pojkarna" (HAHA!) kan tänka sig att släppa ifrån sig något av denna "godbit" till en "liten flicka".
Idag fredag är jag ensam i huset. Det behöver inte städas det gjorde vi tillsammans i går kväll. Inte klokt så mycket fortare det går när man är två än om man ska göra allt själv.
Ska vara 100% egoistisk idag. Allt jag gör ska bara vara för min skull. Jag ska ta ett fotbad med alger. Det mjukar upp huden och tar bort alla förhårdnade på ett alldeles enastående sätt. Och är riktigt skönt. Raka benen och etc. Måla naglarna. Det ska varken seglas eller skottas snö eller byggas hus så det finns en chans att nagellacket sitter och är fint kvar hela helgen. I alla fall på tårna.
Det är så lätt att glömma sig själv när man är i farten och det är min fasta övertygelse att för att kunna ta hand om någon eller något annat på ett bra sätt får man inte glömma sig själv.
TFIF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar