torsdag 21 juni 2012

-Hjälp jag har inget att ta på mig!

Som man känner sig när
man studerar garderoben
Nu har "alla" showat off i sina ny snoffsiga kläder och jag har bara den här gamla trasan.
-Men du har ju 28.000 grejor i din garderob! utbrast han med pipen.
-Det är begriper du inte! svarade jag.
-Aha, en sån där tjejgrej som man bara ler rart åt och lever ett rikt inre liv medan den pågår?
-Förståndig karl! -Bra jobbat!
Lite senare när garderoben ökat sitt innehåll och plånboken
minskat sitt i motsvarande grad.
Med blixtens fart störtade jag iväg till Vero Modero och Gizza och såg vad som fanns. På Vero Modero fanns fyra nya outfits. En var inte min stil men de andra tre. De tykna är ju bara att både Sjöfn och Ruth hunnit före och stilar för fullt i de här kläderna.
-Vad göra?
Jag häller allt i en hög! Ett par moderiktigt sönderskurna jeans (??!!) en röd tanktop och den gröna jackan. Den får bystdrottningarna inte plats i ändå hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar